Famous Last Words

Jag har så sjukt mycket olika tankar och funderingar som bara snurrar och
snurrar i huvet på mig. Kan inte sätta ord på många känslor som jag har nu.
En sak som tynger mig för tillfället är hur rädd jag är för hur livet kommer se ut i höst.
Om du åker eller om du stannar hos mig, vet inte hur jag ska klara mig utan dig vid min sida.
Jag klarar helt enkelt inte av att bli lämnad igen. Du är min trygghet...

Självklart är framtiden viktig, vad man ska jobba som och hur man ska leva.
Men jag tycker inte man ska offra allt man har för att jobba som det ena eller det andra,
Det är så himla mycket snack om pengar och framgång vart man än vänder sig, men man kan
lyckas utan att fly och lämna det som betyder nånting. Man borde i vissa tillfällen låta hjärtat bestämma.
Kanske är det en svårare och tuffare väg att "lyckas" om man stannar kvar här för vissa...
men är det inte slutresultatet som räknas? Vad som finns kvar?
Alla vill vara ekonimiskt oberoende, kunna bo vart och hur vi vill o.s.v men till vilket pris egentligen?
Vad är det för mening med det om man inte har en axel att luta sig emot när man
kommer hem på kvällarna?
Som sagt, jag har mycket att tänka på just nu och jag undrar vad som händer och vad som visar
sig om 2 veckor, vad du bestämmer dig för. Det känns som att det är antingen eller..
"man kan inte både ha kakan och äta den" Det känns hopplöst och tungt just nu.
Jag känner mig så otroligt vilsen och ensam....



Now I know
That I can't make you stay
But where's your heart
But where's your heart





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0